Table of Contents Table of Contents
Previous Page  62 / 146 Next Page
Information
Show Menu
Previous Page 62 / 146 Next Page
Page Background

Actual Problems in Machine Building. Vol. 4. N 4. 2017

Technological Equipment, Machining

Attachments and Instruments

____________________________________________________________________

62

узел в данной модификации поглощающего аппарата является недогруженным, поэтому

необходимо изменение конструкции аппарата, путем обеспечения более высокого удельного

давления в паре трения. Это достигается за счет увеличения управляющих углов клиновой

системы.

Список литературы

1.

Никольский Л.Н.

Фрикционные амортизаторы удара. – М.: Машиностроение, 1964.

2.

Беляев В.И., Ступин Д.А.

Сцепные и автосцепные устройства железнодорожного

подвижного состава. – М.: Трансинфо, 2012. – 415 с.

3. Основные направления повышения износостойкости ответственных деталей желез-

нодорожных составов / А.М. Марков, А.В. Габец, Д.А. Габец, А.В. Иванов // Актуальные

проблемы в машиностроении. – 2016. – № 3. – С. 457–460.

4. ОСТ 32.175–2001. Аппараты поглощающие автосцепного устройства грузовых ва-

гонов и локомотивов. Общие технические требования / МПС России. – Введ. 2001–07–16. –

М., 2001. – 11 с.

DRAFT GEAR'S FRICTION UNIT EVALUATION

Markov A. M.

1

,

D.Sc.

(Engineering), Professor, e-mail:

andmarkov@inbox.ru

Gabets A.V.

2

,

Ph.D. (Engineering), Development director, e-mail:

gabets22@gmail.com

Ivanov A.V.

1

,

Post-graduate student, e-mail:

d.lenya.ne@yandex.ru

Gabets D.A.

1

,

Post-graduate student, e-mail:

gabets22@mail.ru

1

I.I. Polzunov Altai State Technical University,

46 Lenina avenue, Barnaul, Altai region, 656038,

Russian Federation

2

Altai steel-casting factory, 116/52 Kalinina avenue, Barnaul, Altai region, 656037, Russian Feder-

ation

Abstract

Draft gear is the main device which ensures the operation of railway carriage. Reliable

performance of the draft gear determines the amount of carriage mileage between overhauls. A

friction unit is part of the draft gear. A friction unit is subjected to high loads during operation.

Principal loads are blows and large friction forces. Considerable loads result in loss of work and

damage to draft gear. Breakdowns result in downtime of carriages and additional costs.

Thus improving the reliability of the draft gear's friction unit is crucial for the effective work of

railway transport.

The article investigated the main causes of breakdowns draft gear. Researched the wear of the

friction unit's cermet plates. There are photos of the cermet plates of different degrees of wear: new,

partly worn out, fully depreciated. Measured values of wear. Analysis of the design of the draft gear

revealed that the design isn't perfect and can be improved. Recommendations to redistribute load

between the parts of the draft gear. This will increase the reliability of the railway carriage.

Keywords

draft gear, friction unit, cermet, carriage, damping, friction, wear, contact loads